Training Omgaan met intimidatie en bedreiging voor wethouders

Het ministerie van BZK geeft de komende tijd weer een extra financiële impuls aan de trainingen die Dienst Justitiële inrichtingen (DJi) al een aantal jaren aan burgemeesters geeft ‘Omgaan met intimidatie en bedreigingen voor burgemeesters en wethouders’.  In overleg is besloten om de doelgroep te verbreden naar wethouders.

DJi zal de komende tijd regelmatig met data en locaties (verschillende regio’s) komen voor deze trainingen. Te beginnen met nog 1 dit jaar: 6 december. Zie hieronder de details en opzet van een begeleidende tekst.

Wanneer: 6 december, 09.00-16.45 uur

Locatie: Van der Valk Zwolle (Nieuwleusenerdijk 1, 8028 PH, Zwolle)

Trainer: Harry Hittema, DJi

Aanmelden kan per e-mail naar servicepunt@dji.minjus.nl

Als (lokale) bestuurder kunt u helaas worden geconfronteerd met diverse vormen van intimidatie, beïnvloeding en bedreiging. Met fysieke en/of stresssymptomen – mogelijk ook voor uw omgeving - tot gevolg. Zo’n situatie komt vaak onverwacht. Wat te doen? Deze training bereidt u hierop voor. Als onderdeel van het thema ‘Weerbaar Bestuur’ is de training ‘Omgaan met intimidatie en bedreigingen voor bestuurders’ ontwikkeld door het Opleidingsinstituut DJI.

Inmiddels gingen al veel burgemeesters u voor. Vanwege dit grote succes en relevantie voor wethouders is de doelgroep van de training uitgebreid.