Actualiteitencollege 'de relatie tussen burger en overheid' met Reinier van Zutphen - 25 september

Stel dat we vooruitkijken, laten we zeggen naar 2030. Welke factoren en welke veranderingen bepalen de manier waarop we dan leven, wonen, werken en samenleven? En welke effecten hebben deze veranderingen op de relatie tussen burger en overheid in het bijzonder? En hoe willen en kunnen zij daarmee omgaan? Waar hebben burgers en overheid in de toekomst behoefte aan?

Hierover gaat Nationale ombudsman Reinier van Zutphen tijdens dit (interactieve) activiteitencollege graag met u in gesprek. Samen kijken we naar ontwikkelingen in de samenleving en staan we stil bij welke invloeden en veranderingen relevant zijn voor de relatie tussen burger en overheid. Zo scherpen we onze visie hierop en helpen we elkaar verder in het denken over- en anticiperen op de relatie burger overheid in de toekomst.

Over dit thema voert de ombudsman in 2019 samen met zijn medewerkers ook gesprekken met burgers, ambtenaren en bestuurders, wetenschappers en anderen. Hij doet dit niet in de laatste plaats om te zorgen dat het werk van zijn organisatie blijft aansluiten op de wensen en behoeften van burgers in hun relatie met de overheid. Eind oktober organiseert hij rond het thema een congres. Uw bijdrage tijdens dit college neemt de Nationale ombudsman graag mee als input hiervoor.

Reinier van Zutphen is op 31 maart 2015 benoemd tot Nationale ombudsman, voor een periode van zes jaar. Reinier van Zutphen is ook de Veteranenombudsman. Hij studeerde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, Erasmus Law School en deed een opleiding tot rechterlijk ambtenaar. Hij heeft ruime ervaring als rechter: werkte in Utrecht, Den Haag, Almelo, Luxemburg, Amsterdam, Curaçao en Alkmaar. Ook was hij voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Rechtspraak en president van het College van Beroep voor het bedrijfsleven

Datum: 25 september 2019
Tijdstip: 16.00 - 20.00 uur, incl. eenvoudig diner
Locatie: Stadhuis Nieuwegein - Stadsplein 1 - 3431 LZ Nieuwegein