Bestuurlijk Leiderschap - online training 8 mei 2020

Vanwege de coronacrisis willen wij een verkorte online editie van de leergang Bestuurlijk Leiderschap aanbieden.

Want juist in deze tijd aankomt het op leiderschap! Wij willen u niet met lege handen laten zitten. In een interactief webinar, bieden wij u onder begeleiding van ervaren trainers handvatten om uw leiderschap verder vorm te geven.

Als bestuurder wordt er veelvuldig een beroep gedaan op uw vaardigheid om richting te geven aan uw doel en visie. De manier waarop u dit doet (verbaal, non verbaal, concreet of tussen de regels door) geeft vorm aan uw leiderschap en gezag. Het is bepalend voor de mate van uw succes in de verschillende situaties en omstandigheden waarin u terechtkomt.

09.00 -09.30 uur inloop en online omgeving testen
09.30-10.00 uur Inleiding Jeroen van Gool en kennismaking
10.00 -12.00 uur Breakout-sessies:

• Henk Gossink, Overtuigingskracht: Waarom zou ik jou geloven op je woord? In deze workshop gaan we in twee slagen op zoek naar het antwoord. Slag 1: Wat maakt jou als afzender geloofwaardig? Slag 2:Welke woorden maken het verschil bij de toehoorder?
  • André de Jong, Non-verbale communicatie: Welke lichaamstaal spreek jij? De manier waarop je kijkt, klinkt, zit, ademt en beweegt wordt door anderen scherp onder de loep genomen. Welke non-verbale impact heb jij? In deze workshop krijg je antwoorden.
  • Kees van Rooijen, Taal creëert: Taal creëert bewuste en in veel gevallen onbewuste (niet bewuste) reacties bij andere mensen. We beseffen dit vaak niet. Ook in het dagelijkse leven en de politiek worden veel aannames en interpretaties gemaakt, zowel bewust als onbewust. Dit creëert een hoge mate van onduidelijkheid in de communicatie. Wil jij stevig aan het stuur zitten dan is inzicht in taal ‘overtredingen’ en onduidelijkheden een must en zorgt dit inzicht, en er naar handelen, ervoor om beter de regie te nemen en te houden.
  • Josanne Toussaint, Stemgebruik: Iedereen wil graag gehoord worden. Niet altijd wordt er geluisterd. Dat bepaal je echter voor een groot deel zelf, niet alleen door wat je zegt, maar vooral ook door HOE je het zegt. Je stem, spraak en non-verbale gedrag bepalen voor een groot deel hoe je overkomt. Jijzelf bent het instrument om jouw verhaal over tafel te krijgen.

Datum: vrijdag 8 mei 2020
Tijd: 09.00-12.30 uur, inclusief digitale inloop en Zoom omgeving testen.
Bijdrage: € 125,- exclusief BTW voor leden.
Inschrijven: u kunt zich hier direct inschrijven