Eerste uitkomsten Appa enquête en reactie naar het ministerie van BZK

Ruim 350 wethouders reageerden de afgelopen week op de enquête die u van de Wethoudersvereniging ontving over de wijziging in de Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers (Appa), heel veel dank daarvoor! De Wethoudersvereniging heeft al deze reacties verwerkt in haar brief aan het ministerie van BZK over de voorgestelde wijzigingen in uw rechtspositie. Zoals u in onze brief kunt lezen, maken heel veel bestuurders zich zorgen over deze wijziging én over de manier waarop er over uw ambt en de Appa-uitkering gesproken wordt. De precieze uitkomsten van het onderzoek tot nu toe kunt u ook terugvinden in de brief. In januari delen wij de uitkomsten van de enquête uitgebreid met u.

Mocht u nog niet aan de enquête toegekomen zijn, dan kunt u deze alsnog invullen via:

De nieuwe reacties kunnen wij meenemen naar het Algemeen Overleg in de Tweede Kamer over dit onderwerp begin volgend jaar.

Wij kunnen ons ook voorstellen dat u uw opvatting over het wetsvoorstel zelf zou willen delen met het ministerie. Dat kan tot 31 december via deze link https://www.internetconsultatie.nl/nabestaandenpensioenappa

U kunt de reactie van de Wethoudersvereniging die u in de bijlage treft hiervoor gebruiken.

Wij wensen u hele mooie feestdagen en zien u graag in goede gezondheid in 2020 bij één van onze bijeenkomsten!

Met vriendelijke groet,

Jeroen van Gool