Jeroen van Gool nieuwe directeur Wethoudersvereniging

Het bestuur van de Wethoudersvereniging heeft besloten Jeroen van Gool (1979) aan te stellen als nieuwe directeur van de Wethoudersvereniging. Van Gool is sinds 2015 plaatsvervangend directeur van de vereniging. Van Gool neemt het directeurschap van Ton Roerig over, die per 1 juni vertrekt om een nieuwe vestiging van Gradus Groep te openen.

Bij de Wethoudersvereniging heeft Van Gool de afgelopen jaren onder meer zorg gedragen voor de opzet van de Wethoudersbundel en de leergang Politiek Bestuurlijk Management op post-HBO niveau, die samen met de Universiteit van Tilburg en Van Doorne Advocaten wordt georganiseerd. “De komende tijd wil ik samen met het team en het bestuur van de Wethoudersvereniging ons professionaliseringsaanbod versterken, blijven opkomen voor de belangen van wethouders en onze dienstverlening verbeteren”, aldus Van Gool.

Voorzitter Elly van Wageningen: "Wij hebben het volste vertrouwen dat we in Jeroen de juiste kandidaat hebben gevonden voor de Wethoudersvereniging. Met zijn kennis en ervaring bij de vereniging zal hij de ingezette koers kunnen voortzetten en de Wethoudersvereniging van toegevoegde waarde laten zijn voor wethouders”. Het bestuur wenst Jeroen van Gool veel succes bij de vervulling van zijn nieuwe functie.

Naast zijn werkzaamheden bij de Wethoudersvereniging is Van Gool onder meer raadslid in de gemeente Alphen aan den Rijn. Eerder werkte Van Gool bij de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en de Inspectie Openbare Orde en Veiligheid van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Verder is Van Gool getrouwd en vader van een zoon en dochter.