Lunchgesprek: "Ga kathedralen bouwen" - Lochem

"Ga kathedralen bouwen" is een verhaal over de angst en passie. Over de angst om controle te verliezen. Over passie die nodig is om iets tot stand te brengen. Met controle is niets mis. Maar teveel controle leidt tot angst voor risico en gebrek aan passie die nodig is voor verandering, innovatie en groei. We zijn terecht gekomen in een wereld van managers, planning, proces en bureaucratie. Een wereld waarin we geen fouten mogen maken. Waarin we alles van te voren willen vastleggen en regelen.

Echter, we moeten transities vormgeven. We moeten aan de slag met nieuwe ideeën. Bij uitstek zaken die zich niet lenen voor planning en controle. Wat we nodig hebben is vertrouwen. Vertrouwen ontstaat als mensen gezamenlijk een reis aangaan. Een reis met successen maar ook tegenslagen, die je als groep overwint, waar je trots op kan zijn.
Het is tijd om kathedralen te bouwen!

Over de spreker: Daan Quakernaat (1966) is spreker van beroep. Hij studeerde Cognitieve Kunstmatige Intelligentie aan de faculteit der Wijsbegeerte, Universiteit Utrecht. Sindsdien is hij op zoek naar de balans tussen mens en machine, tussen angst en controle, tussen passie en structuur.

U kunt zich direct inschrijven via deze link

Locatie: Grand Cafe Bistro-rant 't Langenbaergh
              Deventerweg 1 7245 AW Laren (Gld)

Datum: 13 december 2019