Online masterclass 'Besturen in turbulente tijden' 18 juni 2021

Wobine Buijs-Glaudemans is burgemeester van Oss sinds 2011. In 2018 werd ze bestuurder van het jaar oa. door haar optreden naar aanleiding van het Stint- ongeluk. Ze heeft meermaals tijdens haar bestuursperiode te maken gehad met crises. Burgemeesters staan bij crises aan de lat voor het leiden van de crisisorganisatie. Als boegbeeld, bestuurder of burgermoeder. Gemeenten hebben taken op het gebied van communicatie en bevolkingszorg.

Wobine zal ingaan op diverse leerervaringen aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden: op de druk en de overwegingen om binnen de crisis bepaalde uitgangspunten te formuleren en de afbakening. Over het proces en de verschillende groepen, die daarin bediend moeten worden. Maar ook over het systematisch werken aan een eigen survivalmechanisme, dat je weerbaar maakt om niet in een kramp te schieten en mens te blijven in tijden dat de gemeenschap een groot beroep op je doet.

Datum: vrijdag 18 juni 2021
Tijd 10.00 - 12.00 uur
Online via Zoom
Bijdrage: €95,- euro exclusief BTW voor leden en  €475,- exclusief BTW voor niet-leden.
Inschrijven: klik hier