Oproep kunstenaars voor beeldmerk wethouders

De Wethoudersvereniging bestaat dit jaar 15 jaar. Maar het wethouderschap bestaat al veel langer. Maar nog steeds lopen wij er tegen aan dat veel mensen geen goed beeld hebben wij wat wethouders precies doen, of waarvoor zij verantwoordelijkheid dragen. De Wethoudersvereniging wil daar graag verandering in brengen en via een soort “charmeoffensief” meer inzicht geven in de wondere wereld van het wethouderschap. Dit willen wij aftrappen met de presentatie van een symbool/beeldmerk/herkenningsteken voor wethouders. Net als een burgemeester te herkennen is aan een ambtsketen, een beveiliger aan een zilveren V, een rechter aan zijn toga, etc., zo is een wethouder niet eenvoudig te herkennen. Het is niet de bedoeling een uniform voor wethouders in het leven te roepen, maar wel een symbool waaraan mensen de wethouder zouden kunnen herkennen.

Wij willen vragen mee te denken in de zoektocht naar dit ene herkenbare element van het wethouderschap. Onze gedachte is dat dit creatieve proces het beste door iemand met een creatieve invalshoek kan worden uitgevoerd, vandaar dat wij dit aan u vragen. Kunt u ons een offerte en eventueel uw portfolio sturen voor het ontwerp van een beeldmerk van het wethouderschap dat wij bijvoorbeeld als penning kunnen uitdelen aan onze leden? Het beeldmerk op de penning moet ook eigenstandig als logo, icoon of avatar te gebruiken zijn door bijvoorbeeld media en overheden.

Wij ontvangen uiterlijk 2 september uw voorstel op info@wethoudersvereniging.nl.