Training ‘Omgaan met intimidatie en bedreigingen voor bestuurders’

Als (lokale) bestuurder kunt u helaas worden geconfronteerd met diverse vormen van intimidatie, beïnvloeding en bedreiging. Met fysieke en/of stresssymptomen – mogelijk ook voor uw omgeving - tot gevolg. Zo’n situatie komt vaak onverwacht. Wat te doen? Deze kosteloze training bereidt u hierop voor. Als onderdeel van het thema ‘Weerbaar Bestuur’ is de training ‘Omgaan met intimidatie en bedreigingen voor bestuurders’ ontwikkeld door het Opleidingsinstituut DJI van het ministerie van Justitie.

Inmiddels gingen al veel burgemeesters u voor. Vanwege dit grote succes en relevantie voor wethouders, waterschapsbestuurders en gedeputeerden is de doelgroep van de training uitgebreid. Deze training die wordt verzorgd door Harry Hittema, is mogelijk dankzij een financiële bijdrage van het ministerie van BZK.

DJI is weer gestart met de trainingen. U kunt er ook voor kiezen om de training in uw eigen gemeente te volgen.

Neem contact op met Harry Hittema