Verkiezing Beste Bestuurder 2020

Hoe denkt u over bestuurders in uw gemeente?
U heeft een uitnodiging in uw mailbox ontvangen om aan te geven hoe u over bestuurders in uw gemeente denkt en om eventueel een bestuurder te nomineren voor de titel Beste Bestuurder 2020. Uit deze eerste ronde zal blijken wie de beste bestuurder per provincie wordt. Want vanaf dit jaar volgt uit de eerste ronde niet een top 10, maar een top 13: vanuit elke provincie de beste bestuurder (12), én de beste waterschapsbestuurder (1). Uit deze top 13 kunt u uiteindelijk de Beste Bestuurder van heel Nederland kiezen.

Wat vindt u: is Nederland klaar voor een digitale democratie?
Nieuw onderdeel van het onderzoek naar de beste bestuurders is het onderzoek naar de staat van het ambt. Dit jaar rondom het thema digitale democratie. Want we doen steeds meer digitaal: online delen, opslaan in de cloud en video-vergaderen. Wat vindt u: is Nederland klaar voor een digitale democratie? De resultaten van dit onderzoek bieden inzicht in waar ambtsdragers in het decentraal bestuur staan, én waar we nog in kunnen groeien.

Voor meer informatie over de verkiezing Beste Bestuurder 2020 gaat u naar  www.bestebestuurder.nl. U kunt van 18 november tot 6 december meedoen!