Loopbaan en re-integratie

Loopbaanbureau`s

Wij hebben een aantal loopbaanbureaus gevraagd zich kort en krachtig voor u, ter introductie en ondersteuning van uw keuzeproces in alfabetische volgorde:

Geerts&partners

Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Wij ontzorgen wethouders en begeleiden ze persoonlijk en professioneel naar een nieuwe baan.

Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? Mede door de inzet van ons netwerk zijn wij in staat wethouders te begeleiden naar een passende functie die aansluit bij hun verwachtingen.

Gitpl

Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Op weg naar een inspirerend en realistisch carrière perspectief met een coach die, als arbeids-/organisatiepsycholoog, kennis over mensen, functies en organisaties en markt integreert.

Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? De coach voor de wethouder is bij GITP een senior Arbeids-/organisatie-psycholoog die de politiek, bestuurlijk en inhoudelijke context van de wethouder begrijpt en kent en die de waarde van alle opgedane expertise weet te vertalen naar een passend aanbod naar de relevante arbeidsmarkt.

Gradus

Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Wij hebben onze wortels in de publieke en de private arbeidsmarkt. We zijn als geen ander in staat om nieuwe loopbaaninzichten op te doen en te realiseren. Dat doen we via een krachtig werkproces met veel ruimte voor persoonlijke inbreng.

Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? We kunnen identificeren welke elementen in de eerdere loopbaan en tijdens loopbaan in de politiek zijn ontwikkeld die waarde hebben op de arbeidsmarkt. We geven voldoende aandacht aan fysiek, mentaal en intellectueel herstel en we gebruiken geavanceerde applicaties om op de hoogte te zijn van alle aanbod van werk in Nederland. We zijn gewend om mee te zoeken en gesprekken te trainen in selectieprocessen.

Van Ede en partners

Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Met Van Ede & Partners vindt u een nieuwe werkbestemming waar u met plezier aan de slag gaat. Wij zorgen voor een maatwerktraject dat wordt afgestemd op uw persoonlijke situatie en loopbaanvragen. De individuele begeleiding wordt aangevuld met praktische workshops, trainingen en bijeenkomsten.

Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? Als cliënt definieert u haarscherp wat uw aanbod is naar de markt en hoe u dat aanbod in de markt zet. Dat vergroot uw kansen aanzienlijk. Daarbij introduceren wij u actief in het omvangrijke landelijke netwerk van Van Ede & Partners.

Loopbaan na politiek

Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Onze werkwijze is gebaseerd op onze kernwaarden: Inleven – Inspireren – Resultaat. Dit leidt tot een individueel, persoonlijk en resultaatgericht traject. Wij bieden onbeperkte, intensieve individuele begeleiding, netwerk én een uitgebreid opleidingsprogramma in onze eigen leergang.

Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? Ervaringsdeskundige bestuurderscoaches en voor uw persoonlijke en professionele ontwikkeling de leergang ‘Persoonlijk Leiderschap en Loopbaan voor Ambtsdragers’ als aanvulling op uw APPA traject met modules; Toezichthouden 3.0, Management Basics, Effectief Netwerken en Mediation.

POSG

Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Ruimte om te oriënteren op datgene wat u drijft, met een gestructureerd en bewezen effectief programma. De aanpak van onze ervaren loopbaancoaches is pragmatisch en kordaat en mede door ons landelijke netwerk, weet 85% een betekenisvol vervolg aan zijn / haar carrière te geven.

Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? Veelal via de vervulling van interim-opdrachten, maar ook via vaste functies of zelfstandig ondernemerschap.

Transitiumgroep

Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Transitium biedt realistische en praktische arbeidsmarktgerichte begeleiding aan. Iedere oud-wethouder heeft een eigen verhaal, aspiraties, kwaliteiten en unieke loopbaanwensen. Samen met u stellen we een effectief plan van aanpak voor de toekomst op.

Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? Onze begeleiding is tailormade: persoonlijk, professioneel en effectief. De hoge uitstroomcijfers bevestigen onze resultaatgerichte aanpak. Of u nu kiest voor het ondernemerschap, het burgemeestersprogramma of een interim- / detacheringsopdracht.

Zeelenberg

Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Zeelenberg is een warm familiebedrijf. We werken kleinschalig en hebben aandacht voor mensen. Bij ons staat de mens centraal en daar passen we onze diensten op aan. Dat betekent maatwerk. Ieder APPA-traject is uniek, maar we doen dit natuurlijk wel binnen de spelregels van de APPA.

Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? Individuele coaching door ervaren bestuurderscoaches vormt de basis in onze aanpak. Daarnaast organiseren en begeleiden we intervisie-bijeenkomsten. Tot slot hebben we een aantrekkelijk aanbod met workshops, variërend van social media, reputatiemanagement tot personal styling.