Kennisatelier 1 Democratische vakmanschap: wat heb ik vandaag en morgen nodig in de lokale democratie?

Democratisch vakmanschap: wat heb ik vandaag en morgen nodig in de lokale democratie?

Met het programma Democratie in Actie (DiA) hebben we vanuit de VNG, het ministerie van BZK en o.a de Wethoudersvereniging 4 jaar ontwikkelingen in de lokale democratie ondersteund. Er breekt voor ons een nieuwe fase aan. Nederland staat aan de vooravond van het aantreden van een nieuw kabinet en volgend jaar zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Het programma DiA rondt dit jaar af en dat zetten we kracht bij met “DiA on tour”, een ronde door het land. We zijn benieuwd naar ‘de stand van de democratie’ en de democratie-thema’s die voor gemeenten en wethouders belangrijk zijn – nu en in de toekomst.

We gaan graag het gesprek aan over deze thema’s en de behoefte aan ondersteuning; over de mogelijkheden en jullie beelden voor de komende periode. Wij zullen ook ingaan op de ontwikkelde producten, handreikingen en andere waardevolle DiA-manten vanuit het programma. Doe je voordeel met deze kans en kom in actie!

Sprekers:
Frank Speel, VNG – programmamanager Democratie in Actie