Spreker Marleen Sanderse

Een paralympiër in de raadzaal
Op 27e jarige leeftijd verloor Marleen Sanderse haar linkerbeen als gevolg van een kwaadaardige tumor in haar heup. Dat was natuurlijk een heftige gebeurtenis. Haar werk, partner, familie en vrienden veranderden gelukkig niet. Wat er wel veranderde was dat zij vanaf dat moment in de categorie ‘paralympisch’ viel. Na haar revalidatie kwam zij in aanraking met het nationale roeiteam. Dat mondde uit in deelname aan de wereldkampioenschappen in München en de Spelen in Beijing.

Na haar sportieve avontuur begon het politiek te kriebelen bij Marleen. Haar politieke loopbaan heeft zij lange tijd gecombineerd met werk en gezin maar sinds kort is zij (weer) fulltime bestuurder. Marleen neemt jullie mee in haar wereld van ambitie, drive en geluk waarbij het glas vrij vaak halfvol is.

Marleen Sanderse (44) werd op 18 september beëdigd als burgemeester in Hattem. Daarvoor bekleedde zij diverse functies bij de rijksoverheid en de gemeente Almere. Van 2014-2018 was zij wethouder in Naarden en Gooise Meren. Marleen studeerde bestuurskunde aan de universiteit Twente en volgde de master Metropool bij de Nederlandse School voor het Openbaar Bestuur.