loopbaan 182555538

Loopbaan & Re-integratie

De Wethoudersvereniging heeft een aantal loopbaanbureaus gevraagd zich kort en krachtig aan u te presenteren.

Wij hopen u met deze introducties te ondersteunen wat betreft uw keuzeproces.

APPAplein

Wij zijn uw partner, zowel tijdens als na afloop van uw actieve bestuursperiode. Doe uw voordeel met ervaringen van oud-wethouders door het APPAplein te bezoeken voor meer op u gerichte informatie.

loopbaan 182555538

Loopbaanbureaus

Geerts & Partners

• Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Wij ontzorgen wethouders en begeleiden ze persoonlijk en professioneel naar een nieuwe baan.
  • Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? Mede door de inzet van ons netwerk zijn wij in staat wethouders te begeleiden naar een passende functie die aansluit bij hun verwachtingen.

Gitp

• Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Op weg naar een inspirerend en realistisch carrièreperspectief met een coach die, als arbeids-/organisatiepsycholoog, kennis over mensen, functies en organisaties en markt integreert.
  • Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? De coach voor de wethouder is bij GITP een senior Arbeids-/organisatie-psycholoog die de politiek, bestuurlijk en inhoudelijke context van de wethouder begrijpt en kent en die de waarde van alle opgedane expertise weet te vertalen naar een passend aanbod naar de relevante arbeidsmarkt.

Gradus

• Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Wij hebben onze wortels in de publieke en de private arbeidsmarkt. We zijn als geen ander in staat om nieuwe loopbaaninzichten op te doen en te realiseren. Dat doen we via een krachtig werkproces met veel ruimte voor persoonlijke inbreng.
  • Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? We kunnen identificeren welke elementen in de eerdere loopbaan en tijdens loopbaan in de politiek zijn ontwikkeld die waarde hebben op de arbeidsmarkt. We geven voldoende aandacht aan fysiek, mentaal en intellectueel herstel en we gebruiken geavanceerde applicaties om op de hoogte te zijn van alle aanbod van werk in Nederland. We zijn gewend om mee te zoeken en gesprekken te trainen in selectieprocessen.

Van Ede & Partners

• Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Met Van Ede & Partners vindt u een nieuwe werkbestemming waar u met plezier aan de slag gaat. Wij zorgen voor een maatwerktraject dat wordt afgestemd op uw persoonlijke situatie en loopbaanvragen. De individuele begeleiding wordt aangevuld met praktische workshops, trainingen en bijeenkomsten.
  • Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? Als cliënt definieert u haarscherp wat uw aanbod is naar de markt en hoe u dat aanbod in de markt zet. Dat vergroot uw kansen aanzienlijk. Daarbij introduceren wij u actief in het omvangrijke landelijke netwerk van Van Ede & Partners.

LoopbaanNaPolitiek

• Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Onze werkwijze kenmerkt zich door een hoge mate van betrokkenheid en deskundigheid, zo blijkt uit een onafhankelijk onderzoek (Cedeo erkenning met 94,4% klanttevredenheid). Dit leidt tot een individueel, persoonlijk en resultaatgericht traject, een inspirerend netwerk en een hoog slagingspercentage.
  • Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? Ervaringsdeskundige bestuurderscoaches met kennis en netwerk binnen overheid en bedrijfsleven. Wij leveren graag een extra inspanning om je te helpen ook écht die andere baan of bron van inkomsten te vinden. En voor persoonlijke- en professionele ontwikkeling hebben wij de leergang ‘Persoonlijk Leiderschap en Loopbaan voor Ambtsdragers’ als keuze onderdeel van het APPA traject met o.a. de modules; Persoonlijk Leiderschap, Toezichthouden 3.0, Management Basics, Burgemeester Worden en Mediation.

POSG

• Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Executive Career Coaching (APPA) van POSG is gericht op duurzame loopbaanontwikkeling, toegesneden op de hogere echelons van het openbaar bestuur en publieke domein. Naast politiek ambtsdragers, participeren ook managers en bestuurders, waarmee POSG een zeer divers platform aan contacten biedt, en zich hierin onderscheidt van andere bureaus.
  • Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? We bieden een veelomvattende benadering waarin persoonlijke begeleiding de rode draad vormt en jouw situatie en behoeften leidend zijn. Onze coaching geeft je ruimte voor reflectie en tijd om je te oriënteren. Het biedt je de mogelijkheid voor persoonlijke ontwikkeling, en het aanscherpen van competenties.

Transitiumgroep

• Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Transitium biedt realistische en praktische arbeidsmarktgerichte begeleiding aan. Iedere oud-wethouder heeft een eigen verhaal, aspiraties, kwaliteiten en unieke loopbaanwensen. Samen met u stellen we een effectief plan van aanpak voor de toekomst op.
  • Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? Onze begeleiding is tailormade: persoonlijk, professioneel en effectief. De hoge uitstroomcijfers bevestigen onze resultaatgerichte aanpak. Of u nu kiest voor het ondernemerschap, het burgemeestersprogramma of een interim- / detacheringsopdracht.

Zeelenberg

• Wat kenmerkt een APPA-traject bij jullie organisatie? Zeelenberg is een warm familiebedrijf. We werken kleinschalig en hebben aandacht voor mensen. Bij ons staat de mens centraal en daar passen we onze diensten op aan. Dat betekent maatwerk. Ieder APPA-traject is uniek, maar we doen dit natuurlijk wel binnen de spelregels van de APPA.
  • Wat is het belangrijkste element bij de begeleiding dat jullie organisatie de wethouder kan bieden? Individuele coaching door zeer ervaren bestuurderscoaches vormt de basis in onze aanpak. Daarnaast organiseren en begeleiden we intervisie-bijeenkomsten. Tot slot hebben we een aantrekkelijk aanbod met workshops, variërend van social media, reputatiemanagement tot personal styling.