Basisopleiding voor wethouders

Dit traject begint met een intensieve tweedaagse. U verdiept zich allereerst in de belangrijkste speelvelden waarop u zich als wethouder begeeft.

Daarnaast oefent u de kernvaardigheden die voor iedere wethouder belangrijk zijn. Op de rol staan onder andere publieke presentatie, bestuurlijke debatvaardigheden, uw rol in het college en een gezonde relatie met ‘uw’ fractie.

De tweedaagse wordt gevolgd door een eendaagse, waarin u uw visie ontwikkelt op uw wethouderschap. Het gaat daarbij om de visie op uw bestuurlijke rol, op de belangrijkste opgaven en op het samenspel met maatschappelijke partners.

Cursusdagen

Zie overzicht.

Kosten

Vanwege de verwachte toestroom van deelnemers, is het voor gemeenten met leden van de Wethoudersvereniging mogelijk om alvast plaatsen te reserveren.

• Voor leden: € 1.495,00 excl. BTW en excl. verblijfskosten.
  • Voor niet-leden: € 1.875,00 excl. BTW en excl. verblijfskosten.

Meest ervaren en gewaardeerde trainers en docenten

Voor dit traject put de Wethoudersvereniging uit de meest ervaren en gewaardeerde trainers en docenten uit haar netwerk. Daarnaast gaat u in gesprek met (voormalig) wethouders die ‘het kunnen navertellen’. Aan het slot van het traject kunt u besluiten of u wilt deelnemen aan één van de intervisiegroepen die vanuit deze trajecten wordt opgestart. Voor een optimaal resultaat is deze leergang open voor maximaal 24 deelnemers.

Reacties deelnemers

''Leerzaam, spiegelend en waardevolle ontmoetingen.''

''Een mooie aansluiting en zeer actueel.''

''De training helpt inzicht te krijgen in de speelvelden en je eigen handelen daarin.''

map of the world 429784 640

Uw gegevens

Bent u lid van de vereniging? Log dan eerst in.
Niet leden kunnen zich aanmelden via onderstaand formulier.