gezocht personeel 2

De wethoudersvereniging zoekt stagiairs en afstudeerders voor onderzoek en andere activiteiten

Met ca. 900 leden van de ruim 1400 wethouders zet de Wethoudersvereniging zich, sinds de oprichting in 2004, in voor het wel en wee van de wethouders, gedeputeerden en waterschapsbestuurders.

De huidige, mondige samenleving vraagt om reflectie op de rol en positie van de wethouder ten opzichte van krachten in de samenleving. De Wethoudersvereniging biedt daartoe gelegenheid met een professionaliseringsaanbod met onder meer intervisie, opleidingen, trainingen en masterclasses. Daarnaast zet de Wethoudersvereniging zich als belangenbehartiger in voor de rechtspositie van wethouders. Voor individuele dienstverlening ten aanzien van de rechtspositionele vragen en vragen gerelateerd aan bestuurscrises, integriteit of ondermijning kunnen leden eveneens terecht bij ons als beroepsvereniging. Naast het organiseren van professionalisering, het ondersteunen van bestuurders en belangenbehartiging, voert de wethoudersvereniging ook veel onderzoek uit.

Hiervoor zoeken we na de zomer een aantal stagiairs en studenten (WO) die afstudeeronderzoek willen doen bij de Wethoudersvereniging. Studenten voeren, onder begeleiding, onderdelen van onderzoek uit. Studenten worden ook uitgenodigd mee te denken over mogelijk vervolgonderzoek. We kijken in de richtingen bestuurskunde, politicologie, en Nederlands recht, HBO Law, RBM en geschiedenis. Ook is een leerarbeidsplaats vanuit de HBO bestuurskunde/overheidsmanagement bespreekbaar. Naast stagiairs voor onderzoek, zoeken we ook stagiairs die mee willen werken aan de verschillende bijeenkomsten en activiteiten van de Wethoudersvereniging in een meer praktijkgerichte stage.

Over de precieze invulling (fulltime of parttime en duur van de stage) praten we graag met stagiairs en afstudeerders verder. Er is een stagevergoeding beschikbaar. Meer weten? Neem contact op met senior programmamanager/onderzoeker Lies van Aelst via info@wethoudersvereniging.nl.

Wat vragen we:

• Je bent een bovengemiddeld presterende student en zit in de laatste fase van je bachelor of in je master in politicologie, bestuurskunde, geschiedenis, Nederlands recht, sociologie, RBM, HBO recht of een soortgelijke studie.
  • Je werkt gestructureerd, secuur, je hebt een vlotte pen en je beheerst de Nederlandse taal uitstekend.
  • Je kunt zelfstandig werken.
  • Ervaring of affiniteit met politiek, beleid en belangenbehartiging is een prĂ©

Wat bieden we:

• Een uitdagende en zelfstandige stage
  • Goede begeleiding
  • Een goede mogelijkheid te werken aan je netwerk in de lokale politiek
  • Een stagevergoeding
gezocht personeel 2